Wednesday, December 26, 2007

Andai Ku Tahu - Ungu




Intro : D

D G
Andai ku tahu…kapan tiba ajalku
A D
Kuakan memohon, Tuhan tolong panjangkan umurku
G
Andai ku tahu…kapan tiba masaku
A D
Kuakan memohon, Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

G
Aku takut akan semua dosa-dosaku
A D
Aku takut dosa yang terus membayangiku


G
Andai ku tahu…Malaikat-Mu kan menjemputku
A D
Ijinkan aku mengucap kata taubat pada-Mu


Reff:
D G
Aku takut akan semua dosa-dosaku
A D
Aku takut dosa yang terus membayangiku
G
Ampuni aku dari segala dosa-dosaku
A D
Ampuni aku menangisku bertobat pada-Mu


Bm G A D
Aku manusia yang takut neraka
Bm G A
Namun aku juga tak pantas di surga….


D G
Andai ku tahu…kapan tiba ajalku
A D
Ijinkan aku mengucap kata Taubat pada-Mu

back to Reff

Komen Aku: Baru aku tau lagu nih bebaru nih... tu pun ada org mintak tengokkan lagu nih... hehehe... macam bomoh pulak aku org mintak tolong tengok2 nih... memang sedap lagu nih... suara pansha (betul ke nama vokalis Ungu ni... aku pun tak sure...) memang sedap bawak lagu yang melankolik camnih... macam biasa chord Ungu nih tak la susah... cuma bila aku search kat internet... aku dapat yang chord yang dimainkan dengan D... then bila aku cuba main guna standard tuning... tak sama tune dgn lagu yang sebenar... jadi... aku try test... aku rasa... yang sebenarnya kalau guna standard tuning nak main lagu nih... kena main dgn intro A... jadi kalau korang guna standard tuning... nak main sama macam tune lagu nih... korang kena ubah chord kat atas... D->A ,G->D, A->E dan Bm->F#m ... okay...

2 comments:

ArtyFeelHoneyMe said...

pasha ungu. kalau pansha tuh mungkin mak dia punya kazen peh laki kot. kekeke.

nAt said...

suka ah dengar lagu ni... nyaman...