Friday, August 25, 2006

Hujan

Hujan dah seminggu berlarutan... asal dekat pukul 4... mula la lebat tak ingat... dengar cerita pasal depa tembak langit nak bagi langit tu pedih dan menangis sebab jerebu kat KL nih dah teruk balik... Aku tulis pasal ni pun sebab aku tengah terperangkap kat dalam office... kereta yang aku parking kat concorde tak boleh keluar sebab banjir dah sampai tahap pinggang kat depan nya... naya jer kalau aku keluar sekarang... Semalam jer dekat 3 jam tersangkut depan KLCC.... that was the worst jammed yang pernah aku lalui sejak bergelar pemandu berlesen... hari nih... daripada merasa sakit tekan clutch, baik aku duk kat office... paling tak hangat sikit sebab aircond dah off after office hour... Ni buatkan aku terpikir nak pakai moto... atau maybe naik pengankutan awam... tapi.. bab berjalan nih... aku memang pemalas... tak larat nak
berhimpit dan bersesak sesak... kan aper... kesian orang lain yang duduk sebelah aku nak bau peluh yang keluar tak henti henti dari aku... aku nih terlebih sihat barangkali... senang sangat berpeluh... makan pun berpeluh... ehhh.. aper daa aku citer pasal peluh nih... tapi... peluh nih pun lebih kurang macam hujan yang turun sekarang ni la kan... cuma hujan di KL nih... dapat dua jam lebat jer... pepaham la nak alihkan kereta dari tempat yang senang nak banjir tu... atau tak... siap sedia call tow truck... dulu kerja kat luar KL takde nak pikir pasal benda nih... biler dah kat kerja tengah KL nih... benda benda ni kena la di amik tau... boleh dengar bunyi hon dok dibunyikan oleh pemandu pemandu yang tengah kepanasan dalam kereta... atau yang tengah panas hati tak boleh nak gerak gerak dari tadi... pasal panas jugak ler yang sebabkan jerebu dan sebab jerebu depa tembak hujan... dan pasal hujan jugak hati orang orang yang bawak kereta kat KL ni panas... ehhh.. dah macam satu life cycle pulak ekkk.. okay laa.. banyak beno aku cakap... nak ilangkan boring dan panas kat office nih... bila la nak hujan pulak kat office nih... sejuk sikit aku yang panas ni....

No comments: