Thursday, August 09, 2007

Warisan Wanita Terakhir - Teacher's Pet



Lagu: Warisan Wanita Terakhir
Oleh: Teacher's Pet

Tab oleh: Usin
Progression: A major

Notation legend:
1) Setiap kord antara / / adalah kiraan 4/4
2) Tanda -> ialah peralihan kord pada kiraan 2/4 (separuh daripada kiraan 4/4)

Verse 1
A E D F#m
.. Bila kita dalam malam perpisahan
Bm D E A
.. Namun aku tetap bersamamu
E D Bm F#m
.. Ku rasa bagai satu sentuhan
D A E
Dalam mimpi ku terbayang wajahmu

Verse 2
A E D E
.. Dalam dirimu penuh kelembutan
F#m Bm E A
Semakin hari namun semakin rindu
A E D E
.. Tapak tanganmu akan ku genggam
F#m Bm A E A
Akan ku sentuh ketika sayu

Verse 3
F#m Bm
Untukmu akan ku semaikan
E D A
Cinta yang sejati tiada bandingan
F#m Bm
Dalam kerinduan ku sendiri
D E
Dalam kesyahduan kita hadapi

Chorus
A D E
Warisan wanita terakhir
D E A
Jiwa raga ku serah
D E A
Kau ingin milik segalanya

A D E
.. Di mana kasihmu
D E A
Tiada kau memberi
D
Apa yang ku perlu
E D E A ( E D E A )
Hanya kau dapat memberi (Hati sucimu ingin ku miliki)
Bm D E A
Hanya satu yang ku pinta.. kasih
D E A
Kau warisan wanita yang terakhir

Break
-----
A - E / D - F#m / Bm - D / E - A //

*ulang Verse 2,3 dan chorus
gantikan "hanya kau dapat.." dengan "hati sucimu..."

Komen Aku: Lagu nih memang top tahun 1994, masa tu aku baru form 4 kut... Teacher's Pet nih bawak genre lagu yang memang aku rasa pelik sangat... sebab dah terbiasa dengar lagu rock kapak... sampai sekarang aku pun tak tau nak jeniskan lagu nih bergenre apa... sesaper yg tau tu boleh la bagitau... lagu nih tak payah nak pakai drum dan instrument lain... pakai gitar semata mata... cara main pun ala ala macam more than words oleh extreme... aku tak larat nak jerit macamm maman... mau hilang terus suara aku....

3 comments:

rock is dead said...

sweet dude

Gadis said...

Aku Suka !

ellygingy said...

Frankly, i like this vid!
I like cara u bawak lagu ni..
Cause i luvv this song...
Akustik.....

-elly.f